Trade Marketing

Trade marketing funguje jako spojení mezi firemní marketinkovou strategií a prodejem přes obchodní partnery ke konečnému spotřebiteli. Každá marketinková strategie určená pro konečného spotřebitele musí být propojena s obchodní trade marketinkovou strategií pro dosažení co nejlepšího výsledku uspokojení spotřebitele.

Stručně řečeno, trade marketing umožňuje vaší organizaci efektivně oslovit konečného spotřebitele skrze vašeho zákazníka (obchodní řetězec, maloobchodní prodejnu či velkoobchod) 

Základními otázkami na které by měl mít váš firemní trade marketing odpověď jsou například:

  • Je vaše specifikace segmentů trhu dostatečně detailní tak aby bylo možné cílit jednotlivé marketinkové kampaně a nové produkty?
  • Je vaše distribuce a specifikace prodejních kanálů dostatečně silná a zmapovaná na to, aby byla schopna dodat výrobek konečnému spotřebiteli?
  • Funguje vaše interní spolupráce mezi marketinkovým a obchodním oddělením - zejména v procesu plánovaní nových výrobků či služeb ?
  • Jste si vědomi kdo jsou vaši nejdůležitější zákazníci a jakým způsobem se jich dotkne nový výrobek, cenová politika nebo změna obchodních podminek?
  • Je kvalita vašeho servisu odběratelům na úrovni jejich požadavků či kvalitě vašeho produktu?
  • Jaká je ziskovost u vašich klíčových zákazníků ?

Na všechny tyto a další zásadní otázky odpoví naše případná spolupráce v oblasti Trade Marketingu, která zahrnuje:

  1. Segmentaci prodejních kanálů a jejich potenciální rozvoj
  2. Analýzu distribučního pokrytí ve vztahu k marketinkové strategii
  3. Analýzu profitability klíčových zákazníků a stanovení cílů jak jí zlepšit
  4. Přizpůsobení struktury a cílů prodejní organizace marketinkové strategii

 

Tvorba webových stránek zdarma Webnode