Řízení obchodního týmu
Efektivní řízení obchodního týmu je nutná podmínka k úspěšnému prosazení vašich značek či služeb na trhu.
Aktivně řízený obchodní tým podle prodejních cyklů, znamená reálnou exekuci toho, co bylo rozhodnuto vedením firmy a plánováno v operativních plánech.
Správné řízení, monitoring a motivace obchodního týmu přináší přidanou hodnotu každému výrobku či službě kterou vaše firma nabízí konečnému spotřebiteli.
Správné řízení obchodního týmu musí obsahovat odpověď na tyto otázky:
- Jaká je ideální velikost a struktura vašeho prodejního týmu ?
- Odpovídá struktura našeho prodejního týmu struktuře a požadavkům našich odběratelů?
- Jak zajistíme dostatečně kvalifikované lidi na klíčová místa prodejního týmu?
- Jak efektivně funguje/nefunguje prodej podle prodejnich cyklů?
- Jaký je náš ,,trade coverage,, distribuční pokrytí zákazníků?
Na všechny tyto a další zásadní otázky odpoví naše případná spolupráce v oblastu Řízení obchodního týmu, která zahrnuje:
-
Klasifikace trhu a portfolia zákazníků
-
Analýza struktury a funkce obchodního týmu ve vazbě na strukturu zákazníků
-
Stanovení základních modelů řízení obchodního týmu:
Model 1 Model klasifikace trhu
- stanovení základního rozdělení typů zákazníků a jejich klasifikace
Model 2 Model distribuce
- stanovení principů a formy distribučního pokrztí trhu, včetně organiyačního modelu obch.týmu
Model 3 Model obchodních cyklů
- efektivní plánování prodejních cyklů a obchodních porad, včetně monitorinku výkonů
Model 4 Model hodnocení
- efektivní model motivace prodejního týmu a jeho odměňování
Jsme také schopni navrhnout kriteria výběru zaměstnanců, podle potřeb klasifikace trhu a vašich zákazníků