Řízení obchodního týmu

Efektivní řízení obchodního týmu je nutná podmínka k úspěšnému prosazení vašich značek či služeb na trhu.

Aktivně řízený obchodní tým podle prodejních cyklů, znamená reálnou exekuci toho, co bylo rozhodnuto vedením firmy a plánováno v operativních plánech. 

Správné řízení, monitoring a motivace obchodního týmu přináší přidanou hodnotu každému výrobku či službě kterou vaše firma nabízí konečnému spotřebiteli.

Správné řízení obchodního týmu musí obsahovat odpověď na tyto otázky:

  • Jaká je ideální velikost a struktura vašeho prodejního týmu ?
  • Odpovídá struktura našeho prodejního týmu struktuře a požadavkům našich odběratelů?
  • Jak zajistíme dostatečně kvalifikované lidi na klíčová místa prodejního týmu?
  • Jak efektivně funguje/nefunguje prodej podle prodejnich cyklů?
  • Jaký je náš ,,trade coverage,, distribuční pokrytí zákazníků?

Na všechny tyto a další zásadní otázky odpoví naše případná spolupráce v oblastu Řízení obchodního týmu, která zahrnuje:
 

  1. Klasifikace trhu a portfolia zákazníků
  2. Analýza struktury a funkce obchodního týmu ve vazbě na strukturu zákazníků
  3. Stanovení základních modelů řízení obchodního týmu:
     

Model 1        Model klasifikace trhu

  • stanovení základního rozdělení typů zákazníků a jejich klasifikace

Model 2        Model distribuce

  • stanovení principů a formy distribučního pokrztí trhu, včetně organiyačního modelu obch.týmu

Model 3        Model obchodních cyklů

  • efektivní plánování prodejních cyklů a obchodních porad, včetně monitorinku výkonů

Model 4        Model hodnocení

  • efektivní model motivace prodejního týmu a jeho odměňování

 

Jsme také schopni navrhnout kriteria výběru zaměstnanců, podle potřeb klasifikace trhu a vašich zákazníků