Řízení maloobchodni sítě

Řízení maloobchodní sitě vlastních či partnerských obchodů vyžaduje denní dohled managementu firmy a zavedené detailní principy fungování obchodních jednotek.

Procesně zvládnuté řízení maloobchodní sítě je stejně tak důležité jako vytrénovaný a motivovaný personál.

Správné řízení maloobchodní sítě musí obsahovat odpověď na tyto otázky:

  • Jsou naše obchody na těch nejlepších mistech v jednotlivých lokalitách?
  • Jsou naše obchody zásobeny podle požadavků a potřeb našich zákazníků?
  • Ví náš personál co dělat při otevírání/zavírání shopu, organizaci vystavování zboží, oblékání v shopu, zákaznickém servisu, manipulací s hotovosti …. atd?
  • Jsou naše retail procedury jasně definovány, vysvětleny zaměstnancům a pravidelně kontrolovány?

Na všechny tyto a další zásadní otázky odpoví naše případná spolupráce v oblasti řízení maloobchodní sítě, která zahrnuje:

  1. Analýzu struktury a operativního řízení vaší maloobchodní sítě
  2. Hodnocení výkonnosti prodejen v dané lokalitě a návrh relokace nebo redesignu
    (traffic count, prodej na m2, ONU obrat na účtenku, KNU kusy na účtenku)
  3. Analýzu a stanovení základních procesů řízení sítě v těchto oblastech:

Interní řády

  • Znalostni politika zaměstnanců - znalosti filosofie firmy a sortimentu značky, prodejních postupů
  • Principy chování zaměstnanců - zákaznický servis, trénink, nasazení a komunikace
  • Politika oblékání - posouzení a stanoveni tzv. dress code pro výkon práce v shopu
  • Etiketa telefonování - procedura vyřizování hovorů, zastupitelnost

Operativní procedury   

  • Interní a externí vzhled shopu - visual merchandising (vystavování zboží), úklid, denní úkoly, hudba, organizace zásob a backoffice
  • Bezpečnost a ochrana zdraví - pohotovostní čísla a vybavení, manuál v případě nebezpečí (oheň, přepadení, nevolnost atd)
  • Procedury bezpečnosti - protokoly předávání klíčů, organizace hotovosti, osobní věci zaměstnanců

Řízení zásob                            

  • Řízení zásob - rychlost a správnost objednávek, meření tzv, lead time,, od objednávky k dodávce
  • Reporty a analýzy - měření efektivnosti prodeje a dostatečných zásob, stanovení základního reportingu
  • Objednávky - systém objednávek zboží a promočního materiálu, transfery mezi shopy
  • Organizace zásob na prodejně - systém organizace zboží na prodejně podle názvu, produktové linie či EAN kodů

Administrace

  • Oběh oficiálních dokumentů - fakturace, petty cash, platby kartou, podpisová práva, bankovní pravidla
  • Reklamace a likvidace zboží - procedury likvidace zboží, odpisů, reklamací atd
  • Inventury - procesy interních inventur, reporting a autorizační práva    

Řízení značky

  • Standarty visual merchandisingu - manuál pro umístění a presentaci POS materiálů, dárkové letáčky, zboží, cenovky, promo akce
  • Architektura shopu - organizace regálů, osvětlení, výlohy

HR management

  • Řízení personálu - plánování směn, náplně práce, proces náboru, přesčasy, tréninkové plány atd     

Naším cílem je vytvoření tzv. Retail Manuálu, jako základního návodu efektivního operativního fungování vaší obchodní sítě. Manuál pak slouží jak jednotlivým manažerům na všech stupních řízení, tak především zaměstnancům jednotlivých shopů a jejich shop manažerům.

 

 

 

Vytvořte si web zdarma! Webnode